- Що таке відповідальне зберігання вантажів?
- З яких послуг складається відповідальне зберігання на складі?
- Яким компаніям варто скористатися послугами відповідального зберігання?
- Хто відповідає за збереження товару при передачі вантажу на відповідальне зберігання?
- Висновки: у чому вигода відповідального зберігання для компаній?
Для бізнесу, діяльність якого пов’язана з матеріальними цінностями, потреба в організації зберігання своєї продукції на складі вкрай важлива. Орендувати або купувати складське приміщення — не єдиний “головний біль” компанії. Необхідно організувати розвантаження і завантаження продукції, придбати складське устаткування, встановити відеоспостереження й охоронну сигналізацію, найняти персонал. Однак без досвіду в цій сфері забезпечити ефективну роботу складу та збереження вантажу — непросте завдання. Є сенс передати складські процеси на аутсорсинг. За допомогою послуги відповідального зберігання бізнес вирішує багато питань, що пов’язані зі складською логістикою, і може бути впевненим у збереженні його товару.
У цій статті Варетека розповідає, що це за послуга, яким компаніям вона підходить і як завдяки її використанню бізнес може оптимізувати свої витрати на складську логістику.
Що таке відповідальне зберігання вантажів?
Послуга відповідального зберігання — це передача товару або вантажу на склад сторонньої компанії для його безпечного зберігання на конкретний проміжок часу і за певну плату.
Логістичний партнер забезпечує збереження вантажу і його зберігання згідно із зазначеними в договорі умовами. Він несе повну відповідальність за підтримання всіх температурних і якісних показників товару, що надійшов до нього на склад. Можливе індивідуальне страхування вантажу від пошкоджень, крадіжок, забезпечення цілодобової охорони.
Логістичний провайдер розміщує продукцію на складах відповідального зберігання. Ці сучасні й добре оснащені приміщення. Вони обладнані таким чином, щоб створювати необхідний рівень освітлення, вологості й температурного режиму. Власнику товару немає потреби піклуватися про дотримання цих показників. До того ж на складі може здійснюватися комплектація й обробка партій товару для зберігання. Товар готують до доставки кінцевому споживачеві або передають експедитору за накладною з урахуванням терміну придатності й номера партії.
Ця послуга вигідна компаніям, що не хочуть самостійно орендувати й утримувати склад. Бізнес сплачує лише за те місце, що займає його вантаж на складі відповідального зберігання. Таким чином, компанія не переплачує за оренду невикористаної площі й не оплачує комунальні платежі. Також непотрібно купувати обладнання і наймати персонал.
Ціна за відповідальне зберігання товарів залежить від класу складу, розташування й умов. Навантаження й розвантаження, обробка, формування замовлень оплачуються окремо. Кожен склад веде власний облік вантажів. Якщо система максимально автоматизована, це буде лише додатковою перевагою.
З яких послуг складається відповідальне зберігання на складі?
Відповідальне зберігання — це комплексна послуга, що відбувається у кілька етапів. Крім того, логістичні провайдери можуть запропонувати додаткові послуги на кожному з етапів. Бізнес сам вирішує, за які послуги він готовий платити.
Послуга | Опис |
Вивантаження з транспортного засобу | Залежить від типу пакування товару. Якщо він зберігається в палетах, то його переміщують за допомогою навантажувачів. Поштучну продукцію розвантажують складські робітники вручну. |
Приймання товару на склад відповідального зберігання | Складається зі звірки фактичної наявності продукції й супровідних документів. Якщо товар прийшов пошкоджений, це фіксується. Дані про товар, що надійшов, вносяться до спеціальної програми або таблиці. |
Розміщення вантажу | Кожному піддону або одиниці продукції присвоюється свій номер і місце на складі, де він буде зберігатися. Зберігання може бути організоване різними способами: стелажне, підлогове, негабаритне, мезонінне, палетоване. |
Оформлення заявки на відвантаження товару | Власник вантажу подає заявку, і при наявності продукції на складі здійснюються наступні етапи. |
Комплектація товарів | Надходить заявка, складські робітники здійснюють збір замовлення. Якщо склад відповідального зберігання автоматизований, комплектація відбувається швидше. |
Маркування продукції | Ця послуга затребувана багатьма компаніями. На цьому етапі на товари наносяться штрих-коди. |
Пакування або перепакування | Це приведення товарів у вигляд відповідно до регламенту, оскільки кожен тип вантажу повинен бути транспортований особливим чином. Також перепакування проводиться з метою ребрендингу. Багато провайдерів окрім відповідального зберігання пропонують послугу копакінгу. Це дає можливість заощадити на транспортних витратах і придбанні витратних матеріалів. |
Підготовка до відвантаження | Етап складається, зазвичай, із перевірки укомплектованої партії й навантаження товару на палети. На цьому етапі провайдер готує супровідну документацію. |
Відвантаження товару зі складу | Може виконуватися або на транспорт клієнта, або на транспорт логістичного провайдера для доставки кінцевому споживачеві. |
Яким компаніям варто скористатися послугами відповідального зберігання?
До послуги відповідального зберігання вдаються різні типи компаній. Це може бути бізнес з власними складами, який потребує тимчасово додаткові площі (наприклад, під час сезонних навантажень). Це, зазвичай, роздрібні і мережеві магазини. Великою перевагою для них є той факт, що вони сплачують послугу лише в необхідному обсязі та в певний момент часу. Коли потреба в зберіганні додаткової кількості товару відпадає, можна відмовитися від відповідального зберігання.
Також послуга вигідна компаніям, що не готові вкладатися в розвиток власної складської інфраструктури. Ці компанії можуть мати обмежений бюджет і/або мати разові або нерегулярні замовлення. У такому випадку постійно утримувати склад не має сенсу.
Послугою можуть скористатися логістичні компанії, що хочуть мінімізувати використання власних складів і оптимізувати роботу персоналу. Деякі транспортні компанії пропонують послугу тимчасового зберігання вантажу, якщо, наприклад, є проміжок часу між прибуттям товару і його відправленням до магазину. Однак, здебільшого таку послугу надають великі транспортні компанії, що забезпечують широкий спектр логістичних послуг. Вантажоперевізники можуть залишити на складі відповідального зберігання вантаж по шляху його транспортування. Ця послуга необхідна, якщо товар везе кілька видів транспорту, а товар потрібно консолідувати перед відправленням.
Ця послуга підходить підприємцям і приватним особам при переїзді/ремонті офісу або виробничих цехів. Компанії та власники великогабаритних вантажів, таких як гірськолижне спорядження, садовий інвентар, меблі, човни, катери, можуть також передати на відповідальне зберігання своє майно.
Хто відповідає за збереження товару при передачі вантажу на відповідальне зберігання?
Для логістичних провайдерів, що надають послугу відповідального зберігання, передбачена підвищена відповідальність. Тобто, незалежно від провини, вони відповідають за втрату або псування товару. Вони не несуть відповідальність лише в разі форс-мажору, наявності у товару специфічних характеристик, про які постачальники послуги не були попереджені, або якщо власник вантажу сам винен у псуванні товару.
Перед передачею вантажу, необхідно укласти договір відповідального зберігання. Це угода, при якому одна сторона передає іншій фізичній або юридичній особі товарно-матеріальні цінності з метою забезпечити збереження на певний період, враховуючи повернення товару першій стороні.
Договір укладається, в основному, у письмовому вигляді і прийняття товару підтверджується квитанцією. У ньому прописуються всі умови — предмет (найменування, вид, артикул, колір, реєстраційні номери), терміни, права і обов’язки сторін, вартість і порядок оплати. При необхідності стан майна на момент передачі на склад фіксується фотозйомкою.
Зберігач зобов’язується не чіпати пакування товару (тільки якщо це не є метою його збереження у робочому стані). Якщо клієнт не відреагує на повідомлення, наприклад, про появу неприємних запахів від товару, працівники складу самі усувають шкідливий вплив. Якщо логістична компанія втратить або зіпсує чуже майно, то буде змушена відшкодувати власнику збитків, в залежності від умов договору.
Логістичний провайдер зобов’язаний зберігати товар протягом терміну, що вказаний у договорі, і повернути його в повному обсязі та належної якості. Власник зобов’язаний забрати товар у зберігача після закінчення строку зберігання.
Основна перевага укладання аутсорсингового договору на зберігання вантажів полягає у скороченні витрат на реалізацію цієї послуги. Відповідальне зберігання дозволяє знижувати часові та фінансові витрати на всіх стадіях дистриб’юторських і логістичних ланцюгів.
Висновки: у чому вигода відповідального зберігання для компаній?
Відповідальне зберігання може бути вигідне компаніям з ряду причин. Якщо у підприємства немає складу і можливості орендувати й організувати його роботу, відповідальне зберігання вирішить цю проблему. Так, компанія може бути впевнена в оптимальних умовах зберігання товару й оплати лише необхідних послуг і того місця, що займає товар. Якщо бізнесу потрібні приміщення і додаткові ресурси під час пікових навантажень, послуга закриє і цю потребу. Також відповідальне зберігання дозволяє позбутися від питань, що пов’язані з організацією роботи складу, найманням кадрів, закупівлею обладнання і т.д. Передача цих питань логістичному провайдеру дозволяє зосередитися компанії на своєму розвитку.
Щоб бути впевненим у збереженні товарів, необхідно підійти відповідально до вибору логістичного провайдера. Варто звернути увагу і на склад відповідального зберігання. Приміщення повинно знаходитися біля автомагістралей, мати надійну систему охорони та спецобладнання. Наявність автоматизованої системи обліку буде серйозною перевагою, оскільки сприяє підвищенню ефективності й швидкості роботи складу.