Складний пошук
Більше варіантів пошуку
ми знайшли 0 результати
Результати пошуку

Нові розподільчі центри: як ритейлери створюють склади

Нові розподільчі центри: як ритейлери створюють склади

Поки одні сфери бізнесу важко переживають наслідки пандемії, інші, навпаки, —  зростають з неймовірною швидкістю. Наразі сегмент електронної комерції на вершині розвитку: за прогнозами аналітиків, темпи переходу фізичних магазинів у онлайн прискорились на 5 років. 

Український eCommerce також не відстає від загальносвітових трендів. Компанія Payoneer проаналізувала більше ніж 200 тисяч глобальних компаній і створила рейтинг країн за темпами розвитку електронної комерції. Так, Україна зайняла 6-е місце, обігнав Ізраїль, Індію, Японію та В’єтнам. На верхніх рядках рейтингу знаходяться Китай, США, Гонконг, Південна Корея та Великобританія. 

Нові розподільчі центри: як ритейлери створюють склади - 2

Незважаючи на зростання, сегмент електронної комерції зіткнувся з іншою проблемою —  на українському ринку дуже мало внутрішньоміських складів. До того ж онлайн ритейлерам потрібно зберігати вдвічі більше продукції на складі, адже не можна перемістити частину товарів на полиці фізичних магазинів. Тенденцію браку складських потужностей спостерігаємо на всіх глобальних ринках. 

Команда WareTeka зібрала 3 приклади, як онлайн ритейлери адаптують свої склади під потреби внутріміської логістики.

Замість магазинів —  розподільчі центри

Карантинні обмеження негативно позначилися на торгівельній нерухомості: коли у багатьох країнах заборонили відвідувати магазини, прибуток ритейлерів знизився. Вони не змогли сплачувати оренду простору в ТЦ. 

Торгівельні центри залишалися порожніми, адже вони не могли приймати відвідувачів. З іншої сторони, у ТЦ є велика перевага —  приміщення знаходяться дуже близько до кінцевих споживачів. А перехід ритейлу в онлайн прискорює розвиток логістики останньої милі (доставляння з магазину одразу до покупця). 

У логістиці останньої милі ключову роль грає швидкість отримання замовлення. Наприклад, зараз споживачі стали замовляти продукти харчування онлайн. Вони очікують, що замовлення прибуде протягом максимум 1 години. Без розподільчого центру в межах міста ритейлер не зможе забезпечити таку швидкість. 

Нові розподільчі центри: як ритейлери створюють склади - 3

Компанія Amazon робить акцент на високу швидкість доставлення ще з моменту заснування. Однак, навіть такий гігант електронної комерції розширював площу розподільчих центрів під час пандемії. 

В серпні 2020 року, американські видання повідомили, що Amazon планує перетворити порожні торговельні пункти на розподільчі центри. Компанія вела перемовини з оператором торговельних мереж Simon Property Group. 

Перетворити порожні магазини на склади —  це гарне антикризисне рішення. Таким чином, онлайн ритейлери можуть нівелювати брак складського простору, прискорюючи оброблення й отримання замовлень.

Магазини без покупців

Все нове —  це добре забуте старе. На початку 2000-х років компанія Sainsbury’s відкрила центр виконання замовлень, що знаходився в межах міста. Це був перший склад подібного формату. Але тоді концепція не знайшла відгуку —  замовлень було мало. 

Нові розподільчі центри: як ритейлери створюють склади - 4

В 2009 році, ритейлер Tesco відкрив перший магазин без покупців. Він був схожий на концепцію Sainsbury’s. На перший погляд, магазини зовсім не відрізнялися від звичних —  товари стояли на полицях. Однак, там не було покупців, лише працівники “магазину-складу”, котрі збирали замовлення. Така концепція отримала назву “dark store” (“темний магазин”). Наразі це доволі популярний формат у Європі. 

Ознайомтеся з нашою статтею “Темна сторона логістики: що таке Dark Store”. Там ми детальніше розповідаємо, що це за формат и чому він зручний. 

Коли прийшла пандемія коронавірусу, популярність “темних магазинів” почала зростати. Це гарна альтернатива звичайним складам, котрих не вистачає у місті. 

Наприклад, в 2020 році, австралійська мережа супермаркетів Woolworths тимчасово перетворила 3 свої точки продажів на “темні магазини”. Компанія вирішила зробити так через карантинні обмеження, коли попит на онлайн замовлення виріс. Так онлайн ритейлер мав можливість швидко опрацьовувати й доставляти продукцію навіть у передмістя. 

Не дивлячись на те, що для України Dark Stores —  це новий формат, деякі компанії вже починають розвивати цей напрямок. Наприклад, у Києві відкрили онлайн-супермаркет Cooker. Компанія забезпечує максимально високу швидкість отримання замовлення —  близько 30 хвилин (по столиці й містам-супутникам). Cooker домігся таких показників завдяки 12 “темним магазинам”, що знаходяться по всьому Києву. 

За прогнозами, навіть коли пандемія коронавірусу завершиться, “темні магазини” стануть популярним форматом і будуть користуватися попитом.

Два в одному: внутрішньоміський склад і центр видачі замовлень

Під час карантинних обмежень по всьому світу почав розвиватися гібридний напрямок в ритейлі —  click and collect. Суть в тому, що покупець може ознайомитися з товаром на сайті, оформити й оплатити замовлення. Далі потрібно просто прийти на точку видачі в будь-який зручний момент і забрати продукцію. Деякі американські ритейлери навіть організували концепцію drive up, коли покупець приїжджає на точку видачі, а замовлення йому віддають одразу в автомобілі. Це зручно й допомагає зберегти соціальну дистанцію. 

Нові розподільчі центри: як ритейлери створюють склади - 5

Однак щоби організувати пункт видачі, потрібно знайти склад обробки замовлень та місце, куди будуть приходити відвідувачі. Розподільчий центр повинен знаходитись недалеко. 

В 2020 році український ритейлер “Епіцентр К” запустив новий формат —  центр видачі замовлень зі складом. Таким чином, покупці замовляють товар на сайті, отримують сповіщення й прямують до точки, щоб забрати своє замовлення. 

Центр видачі замовлень облаштований для комфортного очікування, —  лаунж-зона, телевізори, дитячий куточок. Тут можна навіть зарядити телефон, випити кави або подивитися асортимент товарів “Епіцентр К” в каталогах. 

Перший поверх —  для відвідувачів, однак інша частина приміщення —  це міні-склад для працівників. Простір для зберігання —  всього лише 700 квадратних метрів. В одній зоні зберігають габаритні товари (наприклад, меблі), в іншій —  невелику продукцію. Щоб використовувати простір для зберігання оптимально, на міні-склад закупили сучасне стелажне обладнання. 

Поєднати центр видачі замовлень і склад —  це гарне рішення. Покупці можуть отримати свої замовлення максимально комфортно й безпечно, а ритейлери —  прискорити оброблення замовлень.

Висновки: перспективи розвитку внутрішньоміської логістики

Хоча й попит на електронну комерцію стрімко зростає, ритейлерам необхідно розвивати омніканальність. Однак, під час переходу в онлайн потрібно враховувати, що компанії знадобиться як мінімум в 2 рази більше складів. Адже вона не зможе зберігати продукцію на полицях магазинів. З іншого боку, виникає потреба в складських приміщеннях. 

Внутріміських розподільчих центрів не вистачає. Тому ритейлери придумують нові формати. Наприклад, гігант електронної комерції Amazon вів перемовини з найбільшим оператором торговельних мереж Simon Property Group. Онлайн ритейлер прагнув “утилізувати” порожні ТЦ і перетворити їх на склади. Так Amazon домагається високої скорості доставлення замовлень. 

Нові розподільчі центри: як ритейлери створюють склади - 2

Ще один формат —  “темний магазин”. Це магазин, куди не можна заходити відвідувачам. Тут працівники компанії лише комплектують замовлення. Dark Stores почали розвиватися в Європі ще на початку 2000-х років, однак формат не знайшов підтримки споживачів. Під час пандемії й необхідності виконувати карантинні обмеження —  це гарна альтернатива. Наприклад, український онлайн-супермаркет Cooker збудував 12 “темних магазинів” по всьому Києву. Це дозволяє компанії доставляти замовлення за рекордні 30 хвилин. 

Третій приклад трансформації —  центр видачі замовлень “Епіцентр К”. В одній частині приміщення відвідувачі можуть забрати своє онлайн-замовлення, а друга частина облаштована під склад із сучасним автоматизованим обладнанням. 

Пандемія коронавірусу прискорила розвиток внутріміської логістики.

Порівняння об'єктів
Немає інформації для порівняння