- Складські запаси: недостатньо — погано, багато — теж погано
- Порада від WareTeka: оптимізуйте свої складські запаси
- Складських приміщень не вистачає в піковий сезон
- Порада від WareTeka: використовуйте гнучкі рішення
- Дефіцит кадрів у логістиці – гостре питання
- Порада від WareTeka: подумайте про передачу частини процесів на аутсорсинг
- Висновки: фокусуйтесь на одному сезоні, думайте на перспективу
Святковий сезон — чудова можливість для ритейлера отримати значний прибуток. Адже величезна кількість споживачів купують саме в цей час. Однак не всі компанії можуть впоратися із підвищеним попитом споживачів. Тільки ті ритейлери, що розпочали підготовку до святкового сезону завчасно та продумали свою логістику до дрібниць, можуть вийти з сезону пікових навантажень із мінімальними втратами та максимальним прибутком.
У цій статті ми розповімо, з якими викликами необхідно зіткнутися торговим компаніям і як можна вирішити логістичні завдання ритейлерам різних розмірів перед святковим сезоном.
Складські запаси: недостатньо — погано, багато — теж погано
Порушення у ланцюгах постачань у 2021 році привернули особливу увагу як ритейлерів, так і споживачів. Так, з одного боку полиці великих роздрібних магазинів порожні, поки товар “застряє” в портах і чекає на розвантаження. З іншого боку, ритейлери мають запас товарів на своїх складах, що вони не встигли реалізувати та що займає складські площі. Через це немає місця для розміщення вантажу, що надійде.
Проблеми ланцюгів постачань — справді непросте питання. Тут не можна сказати однозначно, що одні заходи підійдуть, а інші виявляться абсолютно неефективними. Деякі ритейлери відповідально підійшли до закупівлі страхових запасів. Наприклад, американська компанія Lowe’s запаслася ними заздалегідь, щоб доставити раніше на свої склади та уникнути простоїв. Інші компанії, наприклад, Amazon, анонсували знижки ще до періоду святкових розпродажів, щоб позбутися товарів, що “залежалися”.
Компаніям необхідно підійти відповідально до планування та закупівлі товарів. На запитання, коли й в якій кількості варто робити запаси, кожен ритейлер повинен відповісти сам, враховуючи особливості свого бізнесу. Потрібно заздалегідь перевірити свій логістичний ланцюг, щоб завчасно поповнити запаси та забезпечити безперебійну роботу у високий сезон. Варто подумати й про те, як реалізувати товар, що знаходиться на складі занадто довго або чий термін придатності добігає кінця.
Порада від WareTeka: оптимізуйте свої складські запаси
Ритейлери, яким потрібно звільнити складські площі або продати товар, що знаходиться на складі вже довгий час, можуть вжити такі заходи:
Збільшити обсяги продажів на початку сезону. Більшість споживачів робить покупки до новорічних свят уже в листопаді. Піковий обсяг замовлень очікується вже до кінця листопада — на початку грудня. До того ж триватиме він до свят. Плюс збільшення обсягів продажів допоможе:
- звільнити місця на складах;
- оптимізувати витрати на зберігання товару;
- збільшити рентабельність бізнесу.
До того ж у святковий період покупці менше користуються самовивозом. Тому на доставку припадає великий обсяг роботи. Однак, якщо заздалегідь збільшити продажі, то навантаження зменшиться шляхом самовивезення покупцями.
Прогнозування попиту. Якщо попит поступово розподіляється протягом сезону, це полегшує планування робочої сили складу. Персонал працює ефективніше, без навантажень та переробіток. Прогнозування попиту допомагає ефективно планувати трудовитрати та забезпечувати належну увагу всім складським процесам.
Подумайте про акції. Наприклад, “Купуйте одну одиницю продукції та отримайте другу у подарунок”, щоб “підчистити” застарілі запаси. Оплата зберігання застарілих запасів може швидко з’їсти маржу. Звільніть місце для популярних сезонних товарів, запропонувавши менш затребувану продукцію як доповнення до них, щоб підвищити цінність покупки для покупця і при цьому знизить витрати на зберігання товарів.
Складських приміщень не вистачає в піковий сезон
Вакантність складських приміщень знаходиться на рекордно низькому рівні. Ця тенденція спостерігається як за кордоном (у США вакантність становить 4,3%), так і в Україні. За підрахунками фахівців WareTeka, навіть у Києві цей показник не перевищує 3%. У таких умовах навіть такий великий гравець ринку, як Amazon, був змушений накласти обмеження на складські запаси для продавців FBA, щоб звільнити місце для святкових продажів.
В умовах нестабільності ланцюгів постачань ритейлери змушені створювати більше складських запасів. Тому брак складських приміщень стає по-справжньому гострим.
Тому, щоб отримати якісне приміщення, ритейлерам необхідно шукати інший підхід. Збої в ланцюгах постачання сприяли тому, що на ринку з’являються нові логістичні рішення.
Порада від WareTeka: використовуйте гнучкі рішення
Модель складського зберігання від Ware2Go надає малим та середнім компаніям можливість зберігати товари на складах вищих класів. Вони платять лише за необхідний їм простір та послуги, якщо вони їх потребують. Ще одна перевага — немає сезонних переплат і не потрібно підписувати довгострокові договори. Крім того, Ware2Go пропонує ритейлерам стратегічні рішення, наприклад, зберігання застарілих запасів у менш дорогих регіонах.
В Україні компанії також можуть використовувати такі склади. Так, WareTeka пропонує склади тимчасового зберігання. Це оптимальне рішення у високий сезон. Компанії можуть зробити страховий запас перед тим, як розпочнеться сезон святкового шопінгу. Завдяки цьому вони не втратять прибуток через збої постачань або відсутність товарів на складах.
Як результат, використання складів тимчасового зберігання дозволяє вирішити компаніям відразу кілька завдань:
- одержати місце для оптимального зберігання своєї продукції;
- не переплачувати за площі, що простоюють;
- розвивати гнучкий ланцюг постачань. Цей підхід дозволяє ритейлеру продовжити термін зберігання або відмовитися від місця на складі після сезону пікових навантажень.
Дефіцит кадрів у логістиці – гостре питання
У святковий сезон як ритейлери, так і логістичні провайдери мають потребу у додатковій робочій силі. Це необхідно, щоб впоратися з великим обсягом роботи. Обидві сторони пропонують більш високу заробітну плату та бонуси новим співробітникам у боротьбі за кваліфіковані кадри.
Так, наприклад, Amazon вирішив найняти 150 000 тимчасових складських робітників перед святковим сезоном 2021 року. Щоб залучити нових співробітників, компанія пропонує початкову оплату праці від $18 за годину при мінімальній $15. Ритейлер Target пообіцяв своїм співробітникам додаткову оплату у розмірі $2 на годину у високий сезон, та надав можливість гнучкого керування своїм графіком.
Однак запропонувати велику грошову винагороду та інші бонуси новим співробітникам може лише велика компанія. Також для навчання сезонного персоналу можуть знадобитися додаткові ресурси, що малі та середні компанії мають в обмеженому обсязі. Тому іншим ритейлерам варто передати деякі логістичні завдання підрядникам. Таким чином вони сплачують тільки за результат.
Порада від WareTeka: подумайте про передачу частини процесів на аутсорсинг
Очевидно, що вирішити проблему дефіциту кадрів зможуть не всі компанії. У такому разі найкраще рішення — передати логістику на аутсорсинг.
WareTeka пропонує широкий вибір аутсорсингових логістичних послуг. Так, наприклад, якщо компанії важлива організація своїх процесів від моменту надходження запиту про замовлення до доставлення товару споживачу, варто звернути увагу на послугу фулфілменту. Це комплексний підхід, що дозволяє обробити велику кількість замовлень, оскільки підрядники мають розвинену інфраструктуру, спеціалізовану WMS-систему, кваліфікований персонал, досвід роботи з різними ритейлерами. Також вони працюють без вихідних. Традиційно вважається, що фулфілмент — послуга лише для інтернет-магазинів. Однак це не зовсім так. Фулфілмент підходить для різних ритейлерів, що потребують зберігання та відвантаження товару, доставлення кінцевим споживачам та інші популярні послуги логістики.
Якщо компанії потрібно закрити одну конкретну задачу, наприклад, пакування та формування подарункових промо-наборів, можна замовити послугу копакінгу. Немає потреби купувати витратні матеріали та спеціальне обладнання, замовляти брендоване пакування, залучати додаткову робочу силу — ритейлер платить лише за результат. Це дозволить зосередитись на більш пріоритетних завданнях, підвищити середній чек та виконати всі замовлення у строк без зайвого клопоту.
Яку послугу вибрати — це залежить від потреб вашого бізнесу. Якщо ви не визначилися з необхідною послугою, можете залишити заявку на сайті WareTeka. Наші спеціалісти підберуть оптимальну пропозицію під ваш запит.
Висновки: фокусуйтесь на одному сезоні, думайте на перспективу
Пережити майбутній святковий сезон — пріоритетне завдання для більшості ритейлерів. Однак, варто враховувати, що тенденції, що пов’язані з низькою вакантністю складських площ або нестачею робочої сили у високий сезон, зберігатимуться. Саме тому необхідно планувати свою діяльність перед цим святковим сезоном таким чином, щоб вона відповідала довгостроковому стратегічному плану.
Ритейлери, що приділяють увагу стійкості та гнучкості своєї логістики, матимуть стабільний прибуток незалежно від стану ланцюгів постачань та настроїв споживачів. Необхідно прогнозувати попит, створювати страхові запаси, шукати складські площі, залучати додаткові ресурси для вирішення завдань логістики. До того ж варто використовувати гнучкі рішення та можливості аутсорсингу. Тоді сезони пікових навантажень проходитимуть безболісно.