- Що змінилося в ланцюгах постачання компаній?
- Оренда складських приміщень: кому це може не підійти?
- Послуги 3PL: які можуть бути труднощі в їх отриманні?
- Як WareTeka полегшує процес пошуку послуг логістичних операторів?
- Чим відрізняється оренда складу, послуги 3PL-провайдерів та рішення від WareTeka: порівняльна таблиця
- Які послуги можна замовити на WareTeka?
- Висновки: чому варто спробувати рішення від WareTeka
За останні два роки відбулися суттєві зміни у підході до бізнесу. Якщо раніше головне значення мало те, скільки ресурсів має компанія, то зараз набагато важливіше, як організація може пристосуватися до умов, що постійно змінюються на ринку. Підхід до логістики також змінився. Раніше попит був майже завжди стабільний та його можна було спрогнозувати. Зараз ланцюг постачання має бути гнучким та швидко реагувати на зміни.
Сьогодні все більше компаній відмовляються від власних ресурсів — складу чи автопарку. Річ у тому, що якщо використовувати чужі ресурси, можна швидше змінювати стратегії у разі непередбачених ситуацій. У цій статті ми розповідаємо, які рішення у логістиці допомагають компаніям залишатися гнучкими.
Що змінилося в ланцюгах постачання компаній?
COVID-19 та карантинні обмеження сприяли перегляду підходу до логістики. Якщо раніше багато компаній використовували lean-логістику — ощадливий підхід, що ґрунтується на принципах lean production. Цей метод заснований на прагненні до усунення втрат, у тому числі мінімізації зберігання надлишкових складських запасів у додаткових складських приміщеннях. Але коли у 2020 році попит на товари першої необхідності різко збільшився, та виникла ситуація зі збоями в ланцюгах постачання, багатьом компаніям довелося переглянути свої рішення. Вони зрозуміли, що без страхового запасу продукції не обійтися. Про це та інші тренди, що вплинули на зміну підходу до логістики, ми писали у нашій статті.
Тенденції, що пов’язані з коливаннями попиту та нестабільністю ланцюгів постачання, поки що залишаються актуальними. Серед основних логістичних викликів для бізнесу у нових реаліях можна виділити такі пункти:
- Збільшення обсягів електронної комерції;
- Завищені очікування споживачів щодо доставки;
- Зменшення або зміна площі та обсягів роздрібної торгівлі;
- Зміни каналів продажу;
- Запуск нових продуктів;
- Вихід на нові ринки;
- Просування товарів;
- Сезонність продажів.
Збої в ланцюгах постачання — ще одна серйозна проблема. Причини можуть бути різними: затримки в портах, збої на виробництві, зміна постачальника, погодні умови, невизначеність в економіці тощо. Ці чинники часто складно передбачити. Для усунення наслідків збоїв потрібні додаткові ресурси.
Оренда складських приміщень: кому це може не підійти?
Перший і найпростіший крок до створення страхового запасу — запастися продукцією. Згодом компанії мають вирішити непросте завдання: необхідно організувати зберігання товарів, їх розміщення та обробку. Для цього потрібно знайти склад, що відповідає всім критеріям, найняти персонал, інвестувати в обладнання та підтримання нормальної роботи складу. Сама собою оренда може бути викликом. Потрібно підбирати складське приміщення певного класу та типу, щоб забезпечити збереження продукції. Важливе розташування складу, його близькість до транспортних розв’язок і кінцевого споживача. Ситуація ускладнюється і тим, що вакантність складських приміщень в Україні низька, і знайти пропозицію, що підходить за усіма характеристиками, зможуть не всі компанії.
Довгострокова оренда складу та його обслуговування — значна інвестиція. Перед тим, як прийняти рішення про її доцільність, необхідно зважити всі “за” та “проти”. Оренда складу може бути вигідною в тому випадку, якщо налагоджені канали збуту і надалі плануються стабільні обсяги товарів, для яких не характерні сезонні коливання. Організувати зберігання продукції, що потребує різних температурних або інших особливих умов зберігання, складніше, особливо якщо бізнес не має свого відділу логістики та кваліфікованих кадрів.
Орендуючи склад, компанія прив’язана до одного місця. Це суттєвий мінус, що гальмує розширення та перешкоджає мобільності. Тому оренда складського приміщення — гарний варіант для підприємств, чия діяльність стабільна, що можуть чітко спрогнозувати попит та/або мають вже навчений персонал та необхідне обладнання для своєї продукції.
Послуги 3PL: які можуть бути труднощі в їх отриманні?
Альтернативою оренді складу та самостійній організації його роботи може стати використання ресурсів логістичних провайдерів. Підрядники організують весь процес, позбавляючи компанію необхідності шукати склад, облаштовувати його і наймати персонал.
Організація обробки замовлень, їх комплектації та доставки — складне завдання, що потребує ресурсів та відволікає від пріоритетних цілей. І навіть якщо бізнес має налагоджену власну логістику, йому можуть знадобитися додаткові ресурси в період пікових навантажень. Орендувати склад на короткий термін немає сенсу, тому компаніям простіше віддати частину процесів на аутсорсинг і бути впевненими, що завдання закриють швидко та компетентно.
Ще одна перевага 3PL-провайдерів — можливість масштабуватися. Діяльність у нових для бізнесу регіонах має певні ризики. Орендуючи склад, він має бути впевненим у тому, що це окупиться. Інакше втрати можуть бути занадто великими. Щоб “протестувати” перспективи розширення, варто передати організацію логістики підряднику в місті, де планується проводити діяльність. Таким чином, питання оренди відпадає, компанія платить лише за послуги та кількість товару на складі провайдера. Якщо розширення пройде невдало, відмовитись від послуг 3PL-оператора буде простіше, ніж від орендованого приміщення.
Але і тут є певні нюанси. Взаємодіючи з одним 3PL-провайдером, бізнес отримує обмежену кількість пропозицій щодо послуг та варіантів для розміщення продукції. У кожного 3PL-провайдерів своя специфіка та набір доступних послуг. На пошуки свого підрядника, що закриє всі потреби бізнесу, може знадобитися багато часу. До того ж потрібно вивчити логістичний ринок, репутацію провайдерів, порівняти ціни на послуги. Це дозволить уникнути співпраці з несумлінним підрядником.
Як WareTeka полегшує процес пошуку послуг логістичних операторів?
У попередніх розділах ми розповіли про особливості оренди складу та послуги логістичних провайдерів. Виходячи з потреб бізнесу, компанія може вибрати той чи інший варіант. Пошук оптимального рішення щодо налагодження логістики може бути непростим. Фахівці платформи WareTeka знають про це. Тому наш підхід суттєво відрізняється.
Ми пропонуємо бізнесу вирішення його завдання. WareTeka співпрацює із 30+ логістичними провайдерами по всій Україні. Кожен 3PL має свою специфіку. Ми це враховуємо, коли отримуємо запит від конкретної фірми з конкретною потребою і підбираємо оптимальні варіанти від різних постачальників послуг. Ми не нав’язуємо певного провайдера чи послугу. Наша мета — закрити те завдання бізнесу, з яким він до нас звернувся. Тому ми надаємо нашим клієнтам вибір із кількох пропозицій, що можуть їм підійти. Виходячи з тарифів, переліку послуг та потужностей провайдера, бізнес приймає остаточне рішення.
У сьогоднішніх реаліях бізнес-стратегії змінюються, і підхід до логістики також. Щоб залишатися на плаву, недостатньо мати у розпорядженні склад чи співпрацювати з одним логістичним провайдером. Необхідно організувати свої ланцюги найефективнішим чином та реагувати на найменші зміни. WareTeka враховує все це при підборі пропозиції для конкретного бізнесу.
Чим відрізняється оренда складу, послуги 3PL-провайдерів та рішення від WareTeka: порівняльна таблиця
Раніше компаніям необхідно було вибирати між власною логістикою з орендою складу та співпрацею з 3PL-провайдером. WareTeka пропонує інший підхід. Компанія отримує пропозицію з використанням сторонніх ресурсів без відмови від власної логістики або послуг свого підрядника. Комбінування декількох методів дозволяє отримати переваги різних підходів.
Так, перевага оренди складського приміщення — це доступ на свій склад та контроль своєї продукції 24/7. Можливість отримати кваліфіковану послугу без вкладень у склад та персонал — головний плюс 3PL. Однак, ці підходи мають і мінуси. Орендуючи склад, компанії потрібно узгоджувати зміни у його плануванні з орендодавцем. Конкретний логістичний провайдер має зазвичай певний набір послуг, що обмежений його специфікою.
Співпраця з WareTeka передбачає вибір із варіантів роботи з різними 3PL, з різними можливостями та складами по всій території України. Бізнесу не потрібно підлаштовуватись під умови орендодавця або набір можливих послуг від провайдера. Завдяки цьому бізнес отримує те, що йому потрібне: актуальну пропозицію у конкретний період.
Оренда складу, послуги 3PL-провайдерів та рішення від WareTeka мають свої особливості. Залежно від потреб бізнесу одне логістичне рішення може виявитися більш влучним, ніж інше. У таблиці ми представили огляд та порівняння характеристик різних підходів до логістики.
Оренда складу | Послуги 3PL | Платформа WareTeka | |
Щомісячні витрати | Значні інвестиції в обладнання, персонал та щомісячна орендна плата | Оплата за операції та зберігання залежить від кількості товару | Оплата за операції та зберігання залежить від кількості товару |
Витрати на старті | Високі | Середні | Середні |
Терміни | Фіксовані | Довгострокове співробітництво | Немає часових зобов’язань |
Розташування | Фіксоване | Фіксоване | Мережа складів по всій Україні |
Місткість складу | Певна площа у квадратних метрах | Певна площа у квадратних метрах | Можливість вибрати склад наших партнерів по всій Україні |
Обладнання | Самостійна покупка | Вже включено у вартість | Вже включено у вартість |
Можливості для розширення | Дорого та повільно | Є можливість, що обмежена ресурсами провайдера | Розширення відбувається швидко та за мінімальних витрат |
Час на запуск логістики | від 12 місяців | від 2-3 місяців | від 2 тижнів |
Які послуги можна замовити на WareTeka?
Наша платформа пропонує широкий спектр послуг складської логістики. Це фулфілмент, відповідальне зберігання, крос-докінг, швидкий потік, копакінг, митно-ліцензійні послуги, комплексна логістика, додаткові складські послуги. На нашому сайті ви можете ознайомитися з переліком операцій, що входять до складу послуг, їхніми перевагами та особливостями. Також у нас є сторінки зі складськими послугами у різних містах України. Там вказана інформація щодо кількості провайдерів та вільних палетомісць на складах наших партнерів у конкретному місті.
Крім того, нещодавно ми запустили сервіс перевезення палетних вантажів. На сторінці послуги є калькулятор, за допомогою якого можна підрахувати, скільки коштуватиме транспортування вашого товару до конкретного міста.
Якщо ви не знаєте, яка послуга підійде вашому бізнесу, залиште заявку на нашій платформі. Там необхідно вказати контактні дані, який склад та які послуги вам потрібні, тип товару та дату заїзду на склад. Фахівці WareTeka візьмуть на себе підбір унікальної пропозиції для вирішення актуальних завдань під ваш запит.
Висновки: чому варто спробувати рішення від WareTeka
В умовах, коли складно передбачити споживчий попит та порушення в ланцюгах постачання неминучі, бізнес має адаптуватися. За правильного підходу до логістики навіть за умов невизначеності у компаній є шанс не просто пережити складний період, а й розвиватися. Для цього не потрібно змінювати свою логістику повністю, достатньо доповнити її новими рішеннями.
Платформа WareTeka якраз передбачає такі. Щоб підібрати найкращі варіанти співпраці, ми вивчаємо потреби бізнесу, його специфіку та вибираємо логістичних провайдерів, що можуть задовольнити його запити. Після вивчення специфіки конкретної компанії ми пропонуємо кілька варіантів від різних 3PL-операторів. Таким чином, за нашим клієнтом завжди залишається остаточне рішення.
Попри те, що впровадження рішень від WareTeka в логістику компанії відбувається набагато швидше, ніж побудова власної логістики, варто спробувати цю модель раніше, ніж у ній виникне гостра потреба. Це дозволить у майбутньому уникнути збоїв, втрати часу та грошей. Тому рекомендуємо спробувати співпрацю із нашою платформою вже зараз.